De digitale wereld ontwikkelt zich razendsnel. Wist je dat je via KBC Mobile en KBC Touch ook voortaan je schadeaangifte kan registreren en opvolgen?
Voor onderstaande verzekeringen kan je een schadegeval digitaal doorgeven:
- Hospitalisatieverzekering
- Brandverzekering
- Familiale verzekering
- Autoverzekering
De aangifte is snel en eenvoudig. Je kan ook meteen foto's en documenten toevoegen.
Heb je dringende bijstand nodig? Je kan ons 24/24 bereiken op 09 335 55 55. Het callcenter van KBC is ook 24/7 bereikbaar op +32 0 16 24 24 24.
TIP bij storm- of glasbreukschade: In de digitale schadezone kan je sinds kort bij een storm- of glasbreuk kiezen tussen 'Laat KBC je herstel regelen' en 'Regel je schade samen met je verzekeringsagent'. Kies je voor het 'herstel door KBC' dan wordt één van onze drie herstelnetwerken aangesteld en zal binnen de 2 werkdagen een hersteller jou contacteren voor het opmaken van een bestek en de herstelling van zijn schade.
Hoe een ongeval of schade digitaal registreren?
Op je smartphone met KBC Mobile
Via onze digitale assistente Kate
- Open de applicatie KBC Mobile
- Meld je aan
- Klik op het 'Kate-icoon" (blauwe cirkel met horizontale strepen) rechtsboven
- Vraag Kate 'hallo Kate ik wil graag een schadegeval aangeven'
- Kate helpt je verder doorheen de aangifte
Via het overzicht
- Open de KBC Mobile app
- Meld je aan
- Klik op "Mijn KBC" onderaan op de overzichtspagina
- Ga naar het luik over jouw verzekeringen
- Klik op de verzekering waarvoor je schade wenst aan te geven
- Klik op 'schade aangeven'
- Klik nadien op 'start een nieuwe aangifte'
- Vul nadien de gestelde vragen in en dien je aangifte in
Op je computer of tablet via KBC Touch
- Ga naar de website van KBC Touch
- Meld je aan in KBC Touch
- Kies de verzekering waarvoor je aangifte wil doen: wonen, gezin, voertuig of onderneming
Wat gebeurt er na je digitale aangifte?
Heb je een hospitalisatie- of omniumverzekering? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.
Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat hij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.